Betontunnel forvandles til det rene eventyr

3. september 2020

I Skælskør har de gjort det igen. De har fået endnu en unik kunsttunnel. Denne gang tæt på Skælskør Nor camping – et fantastisk bindeled mellem by og den storslåede natur, der åbenbarer sig fra tunneludsigten ud over Noret.

Vender man sig om skuer øjet en fantastisk hval, der svømmer ind i trappen. Det er mageløst hvor flot den professionelle kunstner Kristian Vodder Svensson har formået at udføre opgaven sammen med hele 35 ihærdige Kunst Talentklasse elever fra Skælskør skole.

I 14 dage har kunstneren, takket være sponsorat fra Skælskør Nor camping, boet i en hytte alt imens han har malet dag som nat for at nå at blive færdig til indvielsesfesten i lørdags.

Med elevernes hjælp lykkedes det hele til UG.

Masser af glade gæster mødte op, og mange af dem kunne berette, at de spændte havde tilset projektet dagligt de sidste 14 dage. De var intet mindre end ellevilde med resultatet siger Pernille Kirkeskov-Hansen, der som formand for Skælskør Kunstforening og Skælskør år 2000 står bag initiativet til Kunsttunnel projektet.

Pernille fortæller, at Flügger Farver velvilligt har sponsoreret alle materialer. Desuden har såvel Skælskør Turistforening som Skælskør Ejendomme A/S været sponsorer, og som sagt også Skælskør Nor camping med godt logi. Slagelse kommune har også, via deres støtte til begge foreninger støttet projektet. Og alle skal have en kæmpe tak fordi de også troede på idéen. Hovedsponsoren er dog Landudvikling Slagelse, der har givet 50.000 til hele projektet, og vi kunne slet ikke få armene ned, da vi tidligere på året modtog deres tilsagn, siger den storsmilende formand.

Dagen igennem strømmede folk til for at høre borgmesteren, møde kunstneren og hans assistenter samt høre hvordan hele projektet over det sidste år har taget form. Harboes Bryggeri havde  sørget for at gæsterne kunne få slukket tørsten, på en dag hvor solen trodsede alle vejrguderne og skinnede fra en skyfri himmel.

At Skælskør Skoles Kunsttalentklasses musiklinje sørgede for musikalske indslag på scenen, gjorde kun dagen endnu mere interessant. De kan virkelig noget i de Kunsttalent klasser fra Skælskør skole. Tak fordi I var med til at sætte et flot punktum på 2 hektiske og meget spændende uger. Nu er der kun at sige, at I alle er velkomne til at bese hele værket når som helst…..hele 22m langt i begge sider af tunnelen, med motiver der er den rene opvarmning til Skælskørs virkelige og meget smukke natur.