Livsstilsmessen 2017

17. marts 2017

1108 glade gæster fik nogle gode timer på Livsstilsmessen

Det var en tilfreds bestyrelse fra Foreningen Skælskør År 2000, der lukkede og slukkede efter årets livsstilsmesse i Skælskør Hallen.

Hele 1108 betalende personer besøgte messen, lidt flere end sidste år, hvor der var 1038. Både udstillere og gæster er generelt meget tilfredse med messen, som foregår i en yderst hyggelig og rar stemning. Udstillerne er generelt gode til at sætte indbydende og spændende stande op. Mange benyttede sig af de gode tilbud på standene og fik smagsprøver, og som sædvanlig trak modeshowet kl. 12 og 14 fulde huse. Ikke mindst en flok charmerende børn med fine frisurer sat af Coiffure nr. 1 vakte stor lykke. Der blev også hver time udloddet dejlige gaver, givet af udstillere.

Bestyrelsen i Skælskør År 2000 vil gerne takke alle vores positive og trofaste udstillere, og også de mange gæster, som valgte at tilbringe en lidt går og regnfuld søndag på Livsstilsmessen. Vi glæder os til at se jer alle igen til næste Livsstilsmesse søndag den 4. marts 2018.

Gennem en del år har det været tradition at Skælskør Hallen den første søndag i marts fyldes med glade udstillere og publikum, primært fra lokalområdet.

Søndag den 5. marts går det løs igen, og Foreningen Skælskør År 2000 kan melde om en fuldt udsolgt hal. Faktisk blev standene solgt på mindre end tre dage. Udstillerne dækker et bredt spektrum af forretninger, foreninger og servicevirksomheder. Der er små 45 forskellige udstillere, heraf et par stykker udenfor hallen.

Udbuddet strækker sig lige fra supermarkeder som SuperBrugsen og Meny, over restauranter som Solsikken og Kobæk Strand, til butikker som Kaiza, Købmandsgården, Profil Optik og Skælskør Optik og til Rådmandscentret, Biblioteket og Skælskør Fysioterapi og Træning, for blot at nævne nogle af de mange forskellige produktgrupper på messen. Der er vist ikke nogen tvivl om at en af messens styrker er at den samler bredt, og at der altid er en meget hyggelig stemning i Skælskørhallen.

Rigtig mange af de besøgende er gengangere år efter år, og de kommer ikke kun fra Skælskør. Således er der en lille fast skare fra bl.a. Korsør, som netop kommer for den gode stemning. Hvis man spørger nogle af udstillerne om deres grund til at købe en stand, er en af de hyppigst nævnte simpelthen at det er et ønske om at bakke op om et lokalt initiativ.

”Jeg synes det er en pligt at bakke op om messen, fordi det er godt for fællesskabet i byen ”siger Christina fra Klinik la Vie, som har deltaget flere gange. ”Det er herligt at tale med mine kunder på en anden måde, og jeg får også nye kunder via messen.” Christina har som regel en gæsteudstiller med, f.eks. med massage. ”Mine leverandører bakker også op om messen, hvilket gør, at jeg kan have specielle messetilbud”, siger Christina, som glæder sig til den 5. marts. ”Der er altid en hyggelig og god stemning, og selv om det er et stort arbejde at forberede standen, så er det bestemt besværet værd” slutter Christina.

En anden glad udstiller er Berit Andersen fra Absalon Cykler. ”Jeg er også glad for at bakke op om messen, men jeg så gerne at der kom lidt flere børnefamilier”, udtaler Berit. ”Derfor laver vi i år en gang educaching på messen, primært for børn, men voksne er også velkomne. Alle der deltager i educachingen, hvor man skal finde poster udenfor (kræver en smartphone) vil få udleveret en gratis drikkedunk.” Selv om Berit håber på nogle børnefamilier, skal de lidt ældre ikke snydes. ” Vi har nogle gode messetilbud på elcykler, med en besparelse på min. 3000 kr,” fortæller Berit. Yvonne Nielsen fra Butik Mille er også en rutineret udstiller. ”Ja, jeg mener bestemt at det er vigtigt at bakke op om sådanne lokale events og vise flaget. Jo mere vi står sammen i Skælskør, jo bedre er det for os alle.” Yvonne synes det er rigtig hyggeligt at tale med sine kunder, og hun har da også et godt messetilbud. ”Jeg giver 20% rabat på alle varer på messen” fortæller Yvonne. ”Vi har også en konkurrence, hvor man kan vinde et gavekort på kr. 500”.

Apropos gavekort, så trækkes der hver time lod om gavekort og flotte gaver. Alle kan deltage via deres indgangsbillet. Som sædvanligt er der modeshow to gange. Smartos Group lægger det fine podie ud, så alle kan se modellerne.

Foreningen År 2000 håber at se rigtig mange besøgende i Skælskørhallen. Entreen er som sædvanlig beskedne kr. 25 for voksne, gratis for børn under 15 år. Åbningstiden er kl. 10 – 16 og herunder kan du se listen over hvem som kommer og udstiller på messen i år!

• Absalon Cykler
  • Advodan